Premium Communication
Prezentarea agentiei Premium
Premium PR este o agentie de relatii publice infiintata in noiembrie 2001 de catre un grup de profesionisti in domeniul relatiilor publice. Cererea tot mai mare de profesionisti si servicii specializate de comunicare din partea companiilor multinationale care opereaza in Romania a dus la crearea acestei agentii, care se doreste a fi mai mult decat un simplu furnizor de organizare de evenimente si de mentinere a relatiei cu presa.
Agentia a avut la inceput doar doua persoane, dar pe masura ce a crescut numarul de clienti, echipa a crescut, ajungand sa aiba mai mult de sase persoane in mai putin de jumatate de an de la intrarea pe piata.
Agentia Premium doreste sa raspunda nevoilor companiilor care sunt in cautarea unor programe de comunicare complexe si integrale.
Viziunea
In calitate de consultanti ai clientilor, misiunea companiei este aceea de a utiliza expertiza pe care o detine pentru a-i ajuta sa contruiasca si sa-si mentina reputatia companiei prin intermediul unei comunicari coerente si pline de sens.
Valorile Premium PR sunt urmatoarele:
• Pasiunea
• Respectul
• Energia
• Metoda
• Inspiratia
• Intelegerea
• Performanta
Echipa Premium PR este formata din oameni cu o larga expertiza academica si profesionla in campul comunicarii, acestia fiind absolventi de relatii publice sau jurnalism. Din punct de vedere profesional, acestia au detinut functii in firme de publicitate si de comunicare, lucrand in special pentru clienti – companii multinationale, precum si posturi in domeniul jurnalistic.
Sorana Savu si Andrei Savu sunt cei care au infiintat agentia, care acum innumara 20 de angajati.
Structura agentiei:
Structura agentiei pe departamente:
• Client Service
• Relatii publice
• Creatie
• DTP
Descrierea unei rutine profesionale in lucrul cu clientul
Departamentul Client Service are ca functie principala asigurarea relatiei intre agentie si client, ceea ce implica doua atributii: aceea de a reprezenta corespunzator agentia in fata clientului, de a “vinde” munca agentiei si a cultiva bunele relatii, dar si de a transmite departamentelor de Creatie si celui de Relatii Publice informatii cat mai relevante extrase din comunicarea globala cu clientul.
O data primita comanda clientului, sub forma unui brief, aceasta este transpusa intr-o forma relevanta pentru comunicare. Contul este incredintat unui Account, care se intalneste cu clientul pentru stabilirea exacta a obiectivelor comunicarii. Brieful este transmis departamentului de Creatie pentru dezvoltarea ideii de creatie si a executiilor acesteia. Echipei creative i se transmite si termenul limita, care este cu cateva zile mai devreme de prezentarea propriu-zisa in fata clientului.
Departamentul DTP are in sarcina realizarea materialelor promotionale si a tipariturilor, dar sunt si cei care negociaza si intretin relatii pe termen lung cu furnizorii.
Servicii oferite
Relatii cu mass-media
Aceasta activitate reprezinta 60% din activitatea agentiei si tocmai de aceea, este necesar ca abordarea acesteia sa fie consistenta si constanta.
Premium considera media drept unul dintre principalii sai clienti si ii trateaza in consecinta. Agentia investeste timp in construirea unei relatii stabile cu mass media. Media este privita nu ca un instrument prin care clientii agentiei sunt mediatizati, ci ca o relatie reciproc benefica care le ofera jurnalistilor informatii folositoare si exacte.
Respectand aceste principiu, agentia a reusit sa stabileasca contacte cu jurnalisti de la o varietate de publicatii, de la cotidiane la reviste de specialitate. Premium cauta tot timpul noi modalitati de imbunatatire a serviciilor pentru a putea comunica mesajul clientilor sai intr-un mod folositor atat pentru jurnalisti, cat si pentru cititorii acestora.
Media relations presupune urmatoarele activitati:
• Mapa de presa pentru companie
• Interviuri
• Artocole
• Studii de caz
• Mese torunde cu participarea media
• Conferinte de presa
• Excursii pentru presa – press trips
• Rapoarte asupra pietei
• Testare de produse si recenzii
• Plasament de produs
• Communicate de presa
Comunicare comerciala
Este bine ca o companie sa se afle in centru atentiei si sa detina o mediatizare puternica a acesteia si a produselor sale, dar la fel de important este sa poata comunica partenerilor de afacere viziunea, strategiile si politica sa. Agentia Premium Communication poate ajuta companiile in demersul lor de a crea si a implementa programe de comunicare consistente din acest punct de vedere, utilizand instrumente precum buletine informative, intalniri de afaceri, seminarii si asistenta in demonstratiile comerciale intreprinse. Agentia are o exerienta vasta in ceea ce priveste aceste programe de comunicare. Aceasta a realizat primul buletin informativ de acest gen pentru industria de bauturi alcoolice din Romania, si anume pentru clientul Allied Domecq, a organizat intalniri ale dealerilor la nivel national si a organizat competitii comerciale pentru Sony Ericsson si multi altii.
Instrumentele folosite sunt:
• Buletine informative comerciale;
• Competitii comerciale;
• Evenimente pentru dealeri;
• Sesiuni de training pentru agentii de vanzarii.
Comunicare interna
Premium Communication lucreaza in strinsa legatura cu departamentele de resurse umane ale companiilor pentru a dezvolta si implementa programe de comunicare si de motivare pentru angajati. Agentia realizeaza mai intai un audit al comunicarii interne din companie si apoi, pe baza rezultatelor obtinute, realizeaza un plan pentru a imbunatatii modul in care circula informatia si pentru a construi o cultura corporatista in cadrul companiei – client. Majoritatea clientilor care apeleaza la programele de comunicare interna oferite de Premium Communication beneficiaza de instrumente precum competitii intre angajati, buletine informative interne si la nivel de management etc.
Programele de comunicare interna includ:
• Audit al comunicarii interne ;
• Manuale pentru angajatii companiei ;
• Buletine informatie interne ;
• Competitii intre angajati ;
• Panouri informative
• Intaniri anuale
• Media relations specializat
Relatia cu investitorii
Intr-un mediu care evolueaza constant in ceea ce priveste actionarii minoritari, agentia poate ajuta companiile sa stabileasca un program coerent de comunicare cu actionarii si investitorii acestora. Programele pentru relatiile cu investitorii vor pune accentul pe proiectele de comunicare de marca si pe mediatizare si vor creste valoarea companiei in ochii comunitatii financiare.
Consultanta pe probleme de comunicare
Suport in privatizare
Economia romaneasca este inca dominata de companiile de stat. Monopolurile din industia gazului, energiei electrice, telecomunicatiilor sunt pe sfarsit, oferind perspective largi companiilor care urmaresc extinderea in zona Europei Centrale si de Est. Piata de 22 de milioane de consumatori romani poseda un mare potential o data ce economia se va dezvolta. Sindicatele, schimbarile legislative si birocratia transforma privatizarea intr-un proces complex, care antreneaza multi stakeholderi si grupuri de interese.
Membrii echipei de seniori ai Premium Communication sunt experti in consultanta in comunicare pentru companiile care au realizat cele mai importante privatizari din Romania. Acestia au fost consultanti ai Ispat International in achizitia celei mai mari uzine de otel din Romania si pentru Vivendi Water, care a preluat sistemele de apa si de canalizare din Bucuresti si Ploiesti.
Din aprilie 2003 lucreaza pentru Combinatul Sidex, stand la baza programelor de comunicare pentru cea mai mare afacere privata din Romania. Un alt client important in prezent este Finnforest Romania, cel mai important investitor in industria prelucrarii lemnului din Romania.
Issues management si managementul situatiilor de criza
Este important pentru o organizatie sa fie pregatita pentru situatiile de criza. Echipa Premium Communication este pregatita sa conceapa planuri de comunicare menite sa mentina controlul asupra unei astfel de situatii.
Instrumentele utilizate:
• Analiza companiei;
• Manual al managementului de criza
• Selectarea si trainingul membrilor celulei de criza
Market intelligence
Premium Communication nu ofera servicii de simpla monitorizare nici unuia din clientii sai. Asta deoarece considera ca simpla decupare a materialelor publicate si traducerile, fara o interpretare sau o structurare corespunzatoare, nu pot fi de folos in procesul decizional, in special la nivelul executivului.
Totusi, echipa Premium Communication recunoaste valoarea informatiei si a monitorizarilor presei si se asigura ca informatia ajunge la oamenii importanti din companiile cliente intr-o maniera simpla si rapida prin intermediul consultantilor experimentati ai Premium Communication.
Portofoliu de clienti
Portofoliul curent al firmei si experienta profesionala a membrilor echipei Premium Communication, ofera o expertiza vasta, in mai multe domenii de activitate. Printre clientii agentiei se numara companii din domeniul FMCG, IT si comunicatii, din domeniul financiar bancar, industria grea.
Orice companie care sesizeaza un deficit de comunicare poate apela la serviciile agentiei. Colaborarea dintre agentie si client incepe printr-o aprofundare a domeniului in care activeaza compania pentru a stabili astfel cum se pot obtine rezultate in relatia cu clientii, partenerii sau angajatii acesteia.
Clienti actuali ai agentiei:
ALRO este cel mai mare producator de aluminium din Sud-Estul Europei. In ultimii patruzeci de ani, ALRO a avut o comtributie importanta in sustinerea dezvoltarii economice a Romaniei si a comertului extern al acesteia.
OTP Bank este cea mai importanta banca comerciala din Ungaria, cu o puternica prezenta regionala in Europa de Est si cea Centrala.
GED Group, infiintat in 1996, este un important grup independent de investitii care opereaza in Europa de Sud-Est si in Peninsula Iberica.
Mahindra&Mahindra Limited (M&M) este companie aprincipala din cadrul grupului Mahindra, care este o prezenta semnificativa in sectoarele cheie din economic din India, fiind una dintre cele mai respectate companii din tara.
MasterCard International este o corporatie care reuneste peste 15.000 de institutii financiare membre si deserveste clienti individuali si companii din 210 tari si regiuni. Corporatia detine un portofoliu extins de marci de carduri de plata, care include MasterCard, Cirrus si Maestro. Cu peste 28 de milioane de puncte de acceptare in intreaga lume, MasterCard este cardul de plata cu cea mai extinsa acceptabilitate.
In urma unui pitch care a cut loc la finalul lunii seprembrie 2002, MasterCard International a ales Premium Communication pentru activitatile de relatii publice si comunicare. Campania de comunicare pe care Premium Communication a derulat-o a inclus o componenta educativa consistenta, indreptata catre utilizatori si comercianti si a reflectat fidel activitatea MasterCard. Comunicarea a vizat atat posesorii de carduri, cat si partenerii MasterCard din mediul bancar.
Mittal Steel este cel mai mare producator de otel din lume, ce isi desfasoara activitatea in 14 tari. In Romania, Mittal este cea mai mare companie cu capital privat ce isi desfasoara activitatea in fabricile sale din Galati si Hunedoara.
RWE se fla printre primele 10 companii din industria din Germania si printre companiile leader in domeniul utilitatilor.
Prin folosirea unei tehnologii revolitionare, produsele STIHL sunt comercializate in 160 de tari din intreaga lume.
Whirlpool este leader pe piata de electrocasnice din lume. Compania isi desfasoara activitatea in 13 tari si isi comercializeaza produsele in peste 170 de tari din intreaga lume.
Xerox Romania este subsidiara a companiei Xerox, cu o activitate pe piata locala de peste 35 de ani. Alaturi de cei 6 distribuitori, peste 70 reselleri si 24 de concesionari, Xerox Romania ofera atat clientilor individuali, cat si companiilor care activeaza in variate domenii ale economiei, echipamente si solutii pentru administrarea eficienta a documentelor.
Proiecte desfasurate de agentie
Pe data de 19 septembrie 2005, Premium Communication a organizat la Bucuresti evenimentul de lansare a unui nou produs de catre companie Xerox Romania. In cadrul evenimentului, Xerox a prezentat, pe piata romaneasca, DocuColor 250, cel mai mic sistem de productie digitala color destinat tiparirii rapide si simple atat a materialelor cu grafica complexa, cat si a documentelor uzuale.
Pentru lansarea noului produs, Premium Communication a realizat o conferinta de presa si a emis un comunicat de presa petru informarea publicului.
Studii de caz
SONY ERICSSON P800
Sony Ericsson a lansat in luna martie 2003 pe piata din Romania modelul de telefon mobil P800, terminal considerat la nivel international cel mai bun din categoria sa. Acesta are atat de multe optiuni si functiuni revolutionare, incat a fost dificil sa fie comunicate prin advertising.
Pentru a reliefa cele mai importante trasaturi si pentru a le demonstra utilitatea, Premium Communication a organizat un set de recenzii in presa. Astfel, jurnalistii si liderii de opinie din domeniul IT au avut ocazia sa vada singuri cum fiunctioneaza telefonul, ce il deosebeste de celelalte terminale si sa transmita mai departe impresiile lor.
Campania de testare a durat 4 luni. S-au publicat articole in toate tipurile de publicatii, de la cele de afaceri si pana la cele de IT, comunicare si cele de stil de viata. In total, au aparut 14 articole pe o pagina intreaga, recenzii pozitive si a starnit comentarii de genul : “Aproape perfect”, “Un birou intre in buzunar” sau “Telefonul inteligent”.
Lucian Mandruta, Directorul Ziarului Financiar, principalul ziar de afaceri din Romania, a luat destul de personal provocarea lansata de modelul P800. In urma testarii telefonului, a scris un articol intitulat “De ce mi-am aruncat telefonul mobil si agenda?” pledand pentru P800.
Ca rezultat al campaniei, modelul P800 s-a clasat ca cel mai bun telefon pentru segmentul business. Aceasta pozitie s-a pastrat, fiind mentionata, de atunci, in multe articole legate de aceasta industrie.
Sony Ericsson a lansat telefonul T105
10 februarie 2004
Premium Communication a anuntat lansarea, de catre Sony Ericsson, a unui nou model de telefon, T105, care se adreseaza tinerilor moderni, iubitori ai designului subtil si minimalist.
Telefonul dispune de mesagerie avansata (EMS), calendar, mesaje cu imagini si va fi disponibil pentru Romania din luna februarie. T105 este un telefon mic si subtire, care continua linia stilului minimalist de design Sony Ericsson, intalnit la modelele T100 si T610. Sony Ericsson a creat doua variante de culoare pentru T105 Steel Gray, pentru tinerii profesionisti si Vibrant Turquoise, pentru cei cu o personalitate mai expansiva.
Telefonul masoara 99 x 43.5 x 17.7 mm si cantareste doar 75 de grame. T105 suporta 4 ore si jumatate de convorbire si 200 de ore de stand-by (mai mult de 8 zile).
T105 permite conexiunea la Internet prin WAP si contine o galerie extinsa de 30 de imagini, 15 animatii, 14 tonuri de apel presetate si 10 care pot fi editate de utilizator, precum si 5 jocuri. Utilizatorii noului T105 isi pot crea formate de SMS pe care sa le memoreze pentru o folosire ulterioara si pana la 10 desene sau imagini de fundal noi, folosind Editorul de Imagini.
Designul stilat al noului T105 va fi cu siguranta atragator pentru tinerii romani, care sunt interesati in mod special de terminale de calitate, cu un aspect elegant si la un pret accesibil?, a declarat Theo Makryniotis, Regional Key Account Manager pentru zona balcanica al Sony Ericsson. Credem in succesul acestui noi model, bazandu-ne si pe vanzarile excelente pe care le-a inregistrat T100 in Romania anul trecut, a mai spus Makryniotis.
Sony Ericsson Mobile Communications AB ofera echipamente pentru comunicatii celor care apreciaza posibilitatile deschise de o tehnologie puternica. Fondata in 2001, Sony Ericsson Mobile Communications AB are 4000 de angajati in intreaga lume, care se ocupa de cercetare, proiectare design, vanzari, marketing, distributie si asistenta.
Campania GO PLAY – Ballantine’s in Romania
In mai 2002, Allied Domecq a decis sa repozitioneze principala marca de whisky, Ballantine’s Finest, dintr-o perspectiva noua si revolutionara. Pe piata internationala, toate marcile de whisky se adreseaza exclusiv persoanelor mature, insa Allied Domecq a constatat ca multi tineri, persoane energice si de succes, erau consumatori obisnuiti de whisky.
Campania Go Play a avut ca target acesti tineri interesati de imaginea lor, care cheltuie multi bani pe distractii si care prefera whisky-ul de calitate. Lansarea campaniei de rebrandare a avut loc simultan in 56 de tari din lume, incluzand Romania.
Era foarte important ca toti consumatorii din lume sa primeasca acelasi mesaj, asadar directiile de comunicare adoptate trebuiau respectate cu strictete. Misiunea agentiei Premium Communication era aceea de a pastra mesajul international, dar sa se asigure ca este adaptat pe plan local. Mass media au fost segmentate conform publicurilor tinta. Ca target media principal au fost alese publicatiile de lifestyle, in timp ce presa generala a fost plasata ca target secundar.
Campania a inceput in forta cu petreceri in mai multe locatii simultan, jurnalistii fiind invitati sa ia parte la distractie intr-un tur al petrecerilor Go Play din barurile bucurestene. Dupa lansare, Prmium Communication a cautat ocazii de publicare a materialelor cum ar fi: “Initiativa Go PLay pentru mai multe vacante in Romania” si un studiu despre stilul de viata al “tinerilor lei”, targetul acestei campanii.
S-a obtinut o acoperire media de 12 articole despre Ballantine’s in luna care a precedat lansarii.
Clubul Companiilor de Relatii Publice are un nou presedinte
Andrei Savu, Senior Partner, Premium Communication, este noul presedinte al Clubului Companiilor de Relatii Publice. CCRP include noua dintre cele mai importante companii de PR din Romania si are ca principale scopuri promovarea standardelor profesionale si ridicarea nivelului eticii in activitatile de relatii publice realizate de companiile specializate.
„Piata de relatii publice profesionista din Romania are deja performante de nivel international”, spune Andrei Savu. „Contactele si relatiile de lucru pe care membrii CCRP le au cu agentii si retele similare din intreaga lume, ne-au confirmat de multe ori ca serviciile de consultanta profesioniste oferite la noi sunt la fel de valoroase si de apreciate ca oriunde in pietele mature. Mai mult, beneficiind de un mediu economic extrem de dinamic, cu privatizari si investitii de anvergura, specialistii in relatii publice din Romania au reusit sa acumuleze intr-un timp relativ scurt o experienta deosebita.”
Presedintele in exercitiu al CCRP va realiza si pune in practica, impreuna cu toti membrii clubului, un program de intalniri cu organizatiile profesionale similare, din celelalte ramuri ale industriei de comunicare si va reprezenta Clubul pe perioada mandatului sau. Clubul isi propune pentru acest an sa analizeze indeaproape piata locala a serviciilor de relatii publice si sa determine tendintele evolutiei sale.
„In ultimii ani, dinamica de dezvoltare a relatiilor publice a mers in paralel cu extinderea si segmentarea canalelor media – pe rand, presa scrisa, internetul si acum audiovizualul cunosc o efervescenta fara precedent. Relatia dintre media si domeniul relatiilor publice este una foarte stransa, bazata pe profesionalism si incredere. CCRP doreste sa stabileasca un dialog constant cu media, pentru a defini acele norme de conduita care sa raspunda cat mai bine necesitatilor ambelor parti. Dorim ca media si CCRP sa devina parteneri de dialog, schimband informatii si colaborand pentru informarea cat mai corecta si completa a publicului”, declara Andrei Savu.
Activitatile de relatii cu media au si vor avea in continuare o pondere semnificativa in gama serviciilor de PR solicitate in Romania. CCRP isi propune, de aceea, sa determine si sa monitorizeze aplicarea unor norme profesionale adecvate in relatia tuturor specialistilor de PR cu media.
Pe langa relatiile cu media, CCRP cultiva si promoveaza extinderea gamei de servicii specializate de relatii publice – de la comunicare interna la comunicare cu partenerii de distributie sau comunicare in situatii speciale.
Promotii Jaegermeister
(mai 2002)
Allied Domecq deruleaza o serie de promotii pentru Jaegermeister in Bucuresti si in alte cinci orase din tara, a anuntat Premium Communication.
Promotia Jaegermeister, care se desfasoara in perioada 19 aprilie – 18 mai, se concentreaza asupra principalelor baruri si cluburi din sase mari orase din tara, prezentand consumatorilor o bautura alcoolica speciala: Jaegermeister si modul in care acesta trebuie servit – foarte, foarte rece.
Echipele de promoteri ale Mercury Promotions, purtind costume Jaegermeister, usor de reperat, viziteaza localurile din cele sase orase in serile de weekend si propun consumatorilor de Jaegermeister jocuri amuzante si premii surpriza, acordate pe loc. In plus, toata lumea poate gusta gratuit Jaegermeister.
In cadrul acestei campanii, echipele de promoteri vor vizita peste 80 de baruri si cluburi din Bucuresti, Brasov, Cluj, Timisoara, Sibiu si Oradea. Promotia este sustinuta de materiale promotionale in baruri, pliante si afise.
Colgate-Palmolive lanseaza Colgate Motion (august 2002)
Compania multinationala Colgate-Palmolive a lansat noua periuta de dinti cu baterii Colgate Motion, care combina avantajele unui periaj clasic cu cele ale tehnologiei moderne, a anuntat Premium Communication.
Noua periuta va fi promovata de Colgate-Palmolive prin reclame TV precum si prin materiale la punctele de vanzare, realizate Young&Rubicam. Colgate Motion are peri moi, cu dubla actiune, ajutind la o igiena orala completa. “Avem acum pe piata o gama de periute de dinti electrice, destinate unui segment de consumatori ce acorda o atentie speciala igienei dentare”, declara Mihaela Ungar, Marketing Director Colgate-Palmolive Romania. “Periutele de dinti cu baterii sunt produse foarte noi pe pietele din intreaga lume, dar si-au creat cu usurinta un public loial, prin performantele lor cu adevarat speciale. Ne asteptam ca, si in Romania, Colgate Motion sa fie bine primita, pentru ca si aici avem consumatori receptivi la nou si foarte exigenti.
Colgate Motion este o marca a companiei multinationale Colgate-Palmolive, lider mondial in igiena orala.
Allied Domecq bea Tullamore Dew
(decembrie 2002)
Tullamore Dew, a inceput o serie de activitati promotionale pentru consumatorii bucuresteni, informeaza Premium Communication.
Campania promotionala, desfasurata sub sloganul “Taste the pure Irish”, are loc in perioada 8 noiembrie – 14 decembrie in opt dintre cele mai elegante cluburi bucurestene: The Harp, The Dubliner, TZ’s Cotton Club, Phileas Fogg, Yellow Bar, Trafalgar, Newton Bar si Amsterdam Cafe.
Mittal Steel doneaza 200.000 de dolari pentru proiectul social “UN ZAMBET”
Agentia Premium Communication anunta ca Mittal Steel Galati doneaza 200.000 de dolari in cadrul proiectului social denumit „Un zambet”. Acest proiect este destinat reconstruirii a 40 de case din satul Vames, judetul Galati, una dintre zonele cele mai afectate de recentele inundatii.
Donatia se incadreaza intr-un set de actiuni facute de cea mai mare companie privata din Romania pentru sprijinirea sinistratilor. Compania a donat, pana acum, apa potabila si materiale de constructie pentru mai multe localitati si colaboreaza cu autoritatile locale pentru a identifica alte zone aflate in dificultate si pentru a le ajuta cu tabla pentru acoperisuri si cu alte materiale de constructie.
Proiectul Vames Un zambet” a fost cel mai mare din regiune si a necesitat o finantare importanta. Trebuie construite case noi pe alte terenuri pentru o comunitate intreaga, ale carei gospodarii au fost luate de ape. De aceea este normal ca Mittal Steel sa se implice si sa ajute acesti oameni cu o donatie de 200.000 de dolari.
„Mittal Steel crede in proiectele de reconstructie durabila si a fost consecvent politicii sale in toate tarile unde detine operatiuni “, a declarat KAP Singh, directorul general al Mittal Steel Galati. Ne bucuram ca putem sprijini proiectul de relocare si ca putem oferi oamenilor din Vames noi locuinte. Acestea sunt situatiile in care se simte nevoia reala de actiuni de implicare a companiilor in viata sociala. Mittal Steel Galati va continua sa colaboreze indeaproape cu autoritatile locale si sa sprijine sinistratii in orice fel poate”.
Dat fiind faptul ca inundatiile au afectat o parte importanta a judetului Galati, Mittal Steel a decis sa se implice, de la bun inceput, in proiectele de sprijinire a reconstructiei judetului. Angajatii combinatului au strans, la randul lor, bani pentru ajutorarea victimelor inundatiilor.